"Gudang Perkongsian Informasi,Hanya yang terbaik di http://kongsicom.blogspot.com/ "

Kongsi

Saturday, 10 September 2011

Googlebuzz!! Pengganti Facebook !!

Salam blogger
Korang yang selalu guna kan engine carian google mesti perasan benda nie kat account google korang kan (ada jugak yang baru nak perasan kot!).Google buzz nie baru je di perkenalkan oleh google pada bulan feb tahun nie dan pada korang yang da ada Gmail tu bleh terus gunakan googlebuzz ni !



Googlebuzz nie sebenarnya merupakan rangkaian social baru yang di buat oleh google( cam facebook,Friendster,myspace ).Melalui googlebuzz nie pengguna ley berkongsi pautan video,comment dan image serta nak update status pon bley kat Gmail ( nak tiru facebook kot ) hehe.

Selain dapat menyemak email,pengguna jugak dapat berhubung antara satu sama lain melalui googlebuzz nie. Googlebuzz nie turut menghubungkan pengguna melalui facebook,twitter,picasa,flickr dan korang bley terus update status korang kat facebook guna googlebuzz nie!!.


Pengguna juga boleh gunakan googlebuzz nie kat hp korang dimana korang leh tau lokasi korang dan member korang yang guna googlebuzz nie guna hp je kerana ianya dilengkapi dengan google map!! (best nie..hehe).Mungkin disebabkan benda nie baru lagi maka ianya tidak mendapat liputan yang meluas lagi.Teknologi nie mungkin akan berkembang dengan lebih maju pada masa hadapan dan mungkin akan melampaui popularity  facebook suatu hari nanti ( sape tau kan..hehe ).Sekian dan selamat mencuba !!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...